Usko

4.9.2019 Sydän Jumalalle, käsi lähimmäiselle

Soppaa, saippuaa ja sielunhoitoa: lähimmäisten auttaminen arjen asioissa ja hengellinen ravinto kulkevat aina käsi kädessä, koska ihminen on kokonaisuus. Tärkeintä on lähimmäisten kohtaaminen.


3.4.2019 Paulin tarina: Pohjakosketuksesta uuteen elämään

– Pääsiäinen merkitsee minulle ilon ja toivon sanomaa. Jos Jeesus ei olisi mennyt ristille, en minäkään olisi saanut anteeksi syntejäni, pohtii Pauli Joona, entinen rikollinen, joka vietti elämästään runsaat 20 vuotta vankiloissa huumeidenkäytön ja rikosten takia.


7.11.2018 Domini Life tukee kristillisyyttä mobiilissa muodossa

Kristillistä elämäntapaa tukeva älypuhelimen pienoisohjelma on saanut nimensä sanoista Domini (Herran) ja Life (Elämä).


7.11.2018 Hengellisyyden ja seksuaalisuuden ristipaineessa

Hengellisyys ja seksuaalisuus ovat keskeinen osa ihmisyyttä. Mikäli nämä kaksi aluetta eivät ole tasapainossa keskenään, tilanne voi muodostua vaikeaksi. Pahimmillaan jopa kestämättömäksi.


5.9.2018 Uudistuminen on kirkon ainoa tie

Kirkon henkilöstön on aika tulla pois työhuoneistaan ja alttarin takaa. Heidän on jalkauduttava kohtaamaan ihmisiä toreille, kaduille ja kauppakeskuksiin. Epäily on tervettä ja minusta oikeastaan ainoa oikea uskon muoto. Olen epäilijä ja siksi myös körtti.


7.3.2018 Pääsiäisen juhlinta jatkuu täältä ikuisuuteen

Matka pitkäperjantaista pääsiäisaamuun on toivon tie. Musta vaihtuu valkoiseen, murhe muuttuu riemuksi, valo voittaa pimeyden.


7.2.2018 Kristinusko vaikutti näillä main jo oletettua aikaisemminkin

Arkeoastronomia on auttanut päättelemään, että kristinuskoon kääntyminen alkoi Suomessa jo viikinkiajan alussa. Uskontojen vaikutuksesta kertovat omalta osaltaan myös Pirkkalankylän Tursiannotkosta tehdyt löydöt.


21.12.2017 Maallikon joulusaarna

Jouluevankeliumi Luukkaan mukaan on tuttu lähes kaikille suomalaisille. Mutta ymmärrämmekö, miten paljon se kertoo Jeesuksen elämästä ja meistä itsestämme?


Edelliset